Lyckas med Content Marketing

Läs böcker

booksLäs Made to Stick av Dan & Chip Heath om vad som gör att vissa idéer fastnar och andra bara visslar förbi utan att lämna något bestående avtryck. En fantastisk bok om konstruktionen och uppbyggnaden av det ultimata budskapet.

Läs därefter Contagious – Why Things Catch On av Jonah Berger som på sätt och vis tar vid där Made to Stick slutar och visar hur man får den ”stickiga” idén att få fart och sprida sig.

Gå på kurskursmooc

Häng med på världens första MOOC (Massive Open Online Course) om ”The Future of Storytelling” som pågår 25 oktober-20 december och ger grunderna i story-konstruktion och dramaturgi, massor av intressanta tips och diskussioner.

Lär av de bästa

Anmäl dig till Reality Check Content Marketing i Stockholm den 19 november, träffa alla de bästa i branschen, ta del av case och tips och få kontakter och idéer.

Häng på nätet

webbar

Fördjupa dig mängder av content- och storytelling tips och case på Content Marketing Institute eller Hubspot.

 

3 reaktioner på ”Lyckas med Content Marketing

  1. Bra tips Cecilia! Content Marketing Institute är verkligen en guldgruva där jag sedan en tid hänger en hel del. Jag är väldigt sugen att fördjupa mig mer inom området content marketing och skulle gärna hoppa på någon kurs eller åka på någon konferens om just detta. Har du några aktuella kurs- och konferenstips för 2014 och framåt?

      1. Okej. Skulle du hitta något intressant som du bedömer kan vara värt att satsa på så hojta gärna till!

Säg något!

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s